Trendslator

inloggen - aanmelden

Trendslog

Alles uit de muur

28 september 2009 · Categorieën: Markttrends - Auteur:

Markttrends >> Steeds meer producten uit automaat

Jeans machine Closed

Uit de muur eten is typisch Nederlands: kiezen, geld inwerpen, vakje openen. Goede service met weinig personeel, en dus ook voor andere koopwaar een aantrekkelijk systeem. Iedereen kent natuurlijk het Febo-principe: kroket of frikadel in zijn eigen kleine glazen laatje, muntjes inwerpen en deurtje opentrekken. Zo kun je een hele tent runnen met slechts één personeelslid. Maar ook andere merken zien het succes van deze formule. Het jeansmerk Closed zette bijvoorbeeld een spijkerbroekenmachine op straat in Florence.

Goed idee, dachten iPod, Vodafone, sneakermerk Kick en legio andere merken die deze nieuwe trendy manier van verkopen overnamen. Bij brillenwinkel Sinner in de de Leidsestraat kun je cool de nacht in, want daar trek je een modieuze zonnebril voor een tientje uit de automaat. Maar de trend gaat verder. Zo is sinds kort de Minibar geopend aan de Prinsengracht. Hier overhandig je bij binnenkomst je creditcard aan een jongeman. Dan krijg je een eigen genummerde sleutel waarmee je de gekoelde flesjes fris, sterke drank, wijn, bier of champagne zelf uit de muur kunt trekken. Als het voor het grijpen staat pak je veel sneller weer iets te drinken dan wanneer je moet wachten tot je de aandacht van de ober krijgt. Want: etaleren doet begeren.
Bron: Het Parool, 22 september 2009
www.closed.com
www.minibaronline.com
www.sinner.eu