Trendslator

inloggen - aanmelden

Trendslog

Talent voor de toekomst

06 juni 2017 · Categorieën: Nieuws - Auteur:

Het talent van een trendonderzoeker
Marieke Overeem, communicatiestrateeg bij Woonstichting SSW, was naar een workshop bij KLIMMR geweest. Ze kreeg daar als opdracht het versturen van appjes naar mensen uit je netwerk met de vraag: Wat is mijn grootste talent? Marieke kreeg overdonderend veel reacties en werd enorm gevoed met inzichten over zichzelf. Ik dacht meteen, beter goed gejat dan slecht bedacht. Dus stelde ik deze vraag via e-mail aan de Trendnetwerkers van mijn bedrijf Trendslator.

Trends vertalen met het Futuring Model
Het Futuring Model van Trendslator biedt een holistische aanpak voor het onderzoeken en vertalen van trends. De verschillende onderdelen van het iteratieve proces worden gelijktijdig en in samenhang met elkaar doorlopen. De zes verschillende gebieden van het model zijn Investigating, Researching, Selecting, Translating, Creating, Implementing. Het toepassen van het Futuring Model leidt tot voortdurende creatie en innovatie op basis trends en de toekomst van van ondernemen en organiseren, produceren en consumeren.

TrendRede toepassen?
‘Mooi inspirerend – abstract – verhaal die TrendRede.’ Toch? Wilt u concreet met de TrendRede aan de slag en er de vruchten van plukken voor uw bedrijf of organisatie? Wilt u bijvoorbeeld weten wat de ‘cirkels van vertrouwen’ in uw markt inhouden. Of wat er bedoeld wordt met ‘het kleine verhaal’ of ‘waardenwending’ als u naar uw product of doelgroep kijkt? Neem dan contact op over ‘TrendRede toepassen?’ met trendstrateeg Caroline van Beekhoff of toekomstcoach Hilde Roothart.

Welkom bij LaFutura 2017
De ‘co-working unconference’ LaFutura vond in 2013 plaats in Amsterdam en werd georganiseerd door trendonderzoeker Hilde Roothart en Trendnetwerkers van haar studio Trendslator. Dit jaar trekt de welbekende karavaan LaFutura naar het Midden-Oosten, naar Dubai welteverstaan. Op 20 en 21 november aanstaande zullen futuristen, trendwatchers en toekomstonderzoekers …

Waarvoor u mij kunt bellen, mailen, appen
Niemand kan de toekomst voorspellen. Maar iedereen kan er zich – met een beetje hulp – een voorstelling van maken en zijn eigen toekomst creëren. Dat is het positieve gedachtegoed waarmee ik als toekomstcoach adviseer en begeleid op het gebied van optimistisch en realistisch ondernemen.

De principes van What Design Can Do
Tijdens de designconferentie What Design Can Do treedt Bruce Mau, chief enterprise officer van Massive Change Network, op met ‘The Manifesto Workshop’. Mau presenteert 24 principes voor ontwerpleiderschap. De top drie principes die Mau noemt zijn: 1 First inspire, 2 Compete with beauty en 3 Sketch. Hey everybody let’s fail!

Nieuw: MOOD Tijdschrift Voorjaar 2017
MOOD Tijdschrift Voorjaar 2017 is zojuist gepubliceerd. Dit online tijdschrift over de stemming bestaat uit voorbeelden van markttrends en consumententrends, artikelen over trends onderzoeken en vertalen, trends in beeld en publicaties. MOOD Tijdschrift, dat twee keer per jaar verschijnt, is exclusief beschikbaar voor MOOD Members.

Word nu MOOD Member
• Jaarlijks het MOOD Trendboek met de nieuwste trends
• Halfjaarlijks MOOD Tijdschriften met actuele trendinformatie
• Toegang tot nieuwsberichten en artikelen op Trendslog
• Trenddossiers met digitale bestanden over trends en trendonderzoek
• Online presentaties in de vorm van slideshows

Meld u nu aan als MOOD Member en wordt direct aangesloten op onderzoek naar de stemming door Trendslator.