Trendslator

inloggen - aanmelden

Trendslog

De toekomst verbeelden

08 januari 2019 · Categorieën: Nieuws - Auteur:

Onderzoek naar de stemming van 2019
Begin december publiceerde Trendslator de jaarlijkse resultaten van MOOD©, het onderzoeken en vertalen van de stemming in de markt, bij de consument en in de maatschappij. In Notebook MOOD 19 en in online Trenddossiers besteedt het trendbureau aandacht aan markttrends en consumententrends, inzichten en vooruitzichten op de korte en de middellange termijn. Met behulp van Vertaalmaterialen kun je als MOOD Member zelf aan de slag met het onderzoeken en vertalen van de stemming naar nieuwe strategieën en vernieuwende concepten voor jouw organisatie.

Wegen naar de toekomst
Wie wegen naar de toekomst wil inslaan, gaat allereerst op zoek naar inspiratie, inzichten en vooruitzichten. Trendslator onderzoekt en vertaalt in het kader van MOOD de stemming in de markt, bij de consument en in de maatschappij op basis van media, street en expert research. Samen met jou onderzoeken we de tijdgeest en ontwikkel je een zesde zintuig voor trends en ontwikkelingen. Onze kennis en ervaring zetten we in om kansen en mogelijkheden voor jouw organisatie te ontdekken en te benutten.

Past tense / Future sense
Wie een doel heeft om voor te leven, heeft elke dag een reden om op staan. Mensen die elke dag een reden hebben om op te staan zijn tevredener, positiever en gezonder dan mensen die dat niet hebben. Wat geldt voor mensen, geldt ook voor organisaties. Organisaties die een reden van bestaan hebben, hebben werknemers die elke dag een reden hebben om op te staan. Een onderneming of organisatie die een reden van bestaan wil hebben, kan zich ontwikkelen op vier gebieden: educatie, innovatie, organisatie en communicatie.

Trendrede 2019 Het vuur van verandering
Op dinsdag 15 januari 2019 om 17.30 u presenteert een groep vooraanstaande toekomstdenkers de Trendrede 2019 in Pakhuis de Zwijger te Amsterdam. Het vuur van verandering brandt in de samenleving. Verhevigt het de bestaande fricties of maakt het vuur ruimte voor het nieuwe en brengt het ons in beweging? Zetten we de opgebouwde energie in om daadwerkelijk verandering te realiseren in 2019? Vragen genoeg. Kom luisteren naar de antwoorden en meepraten.

Bekijk en download de previews
Positieve psychologie helpt organisaties, blijkt uit Notebook MOOD 19. In deze publicatie wordt de stemming in de maatschappij, bij de consument en in de markt op inspirerende wijze vertaald naar bruikbare inzichten en vooruitzichten voor de toekomst. Bekijk en download de previews van MOOD 19. Als MOOD Member ben je direct aangesloten op de stemming van 2019.

Maatschappelijke trends in de Trendcirkel
In Notebook MOOD 19 wordt de Trendcirkel van Trendslator als kader gebruikt. De Trendcirkel geeft een overzicht van twaalf maatschappelijke trends op basis van een sociologische en een psychologische dimensie. Hiermee wordt duidelijk hoe de in dit Notebook gepresenteerde consumententrends zich tot elkaar en tot de maatschappelijke trends uit de Trendcirkel verhouden.

Morning Meetups voor MOOD Members
In 2018 organiseerde Trendslator de eerste Morning Meetups voor MOOD Members. Het onderwerp van de eerste bijeenkomst was ‘Trendonderzoek of Toekomstverkenning’ en de tweede de Trendcirkel van Trendslator. De bijenkomsten, die exclusief toegankelijk zijn voor MOOD Members, zullen ook in 2019 worden georganiseerd.

Word nu MOOD Member
MOOD Members hebben toegang tot inspiratie en inzichten over het onderzoeken en vertalen van trends. Het MOOD Membership bestaat uit:

• Jaarlijks het Notebook MOOD met de nieuwste inzichten en vooruitzichten
• Online Trenddossiers, Trendpresentaties en Vertaalmaterialen
• Toegang tot nieuwsberichten en artikelen op Trendslog
• Jaarlijks negentig minuten bel- of bespreektijd met toekomstcoach Hilde Roothart
• Jaarlijks korting op een trainingssessie over het onderzoeken en vertalen van de stemming

Meld je nu aan als MOOD Member en wordt direct aangesloten.