Trendslator

inloggen - aanmelden

Trendslog

De Kinder Trendrede

27 februari 2018 · Categorieën: Nieuws - Auteur:

De wereld verandert snel. Trends en technologische ontwikkelingen volgen elkaar in rap tempo op. Met ieder besluit en beleid maken we keuzes voor de toekomstige wereld van onze kinderen. Belangrijk is dan om hen daarbij te betrekken. In een wereld waar verandering aan de orde van de dag…

Het zwarte zelfbewustzijn van Black Panther

26 februari 2018 · Categorieën: Markttrends - Auteur:

De superheldenfilm Black Panther speelt zich af in het fictieve Afrikaanse land Wakanda dat nooit is gekoloniseerd en het meest welvarende land ter wereld is. Dat is te danken aan de zeldzame grondstof vibranium waarop het land een monopolie heeft en waarmee Wakanda, verborgen voor de rest van…

Drie lenzen voor human-centered design

22 februari 2018 · Categorieën: Trends vertalen - Auteur:

Elke dag worden concept- en productontwikkelaars geconfronteerd met beslissingen die van invloed zijn op het ontwerp van een product of dienst die ze aan het ontwikkelen zijn. Veranderende eisen, nieuwe technologische mogelijkheden of beperkingen en aanpassingen in budget of planning kunnen van invloed zijn op de gebruikerservaring. Het…

Blockchain in de praktijk

21 februari 2018 · Categorieën: Markttrends - Auteur:

De verwachtingen van blockchain zijn hoog gespannen. Maar behalve het gebruik van cryptomunten als bitcoin en ethereum zijn er nog niet veel werkende toepassingen van deze nieuwe technologie bekend. Dat is niet zo vreemd, want het kan nog jaren duren voordat duidelijk is wat bedrijven, burgers en overheden…

Acht stappen in het veranderproces

14 februari 2018 · Categorieën: Trends onderzoeken - Auteur:

Organisaties zijn aan voortdurende verandering onderhevig. Want de maatschappij verandert, mensen veranderen en markten veranderen. Verandering is binnen organisaties de enige constante factor. Maar de meeste mensen willen wel veranderen maar niet veranderd worden. Daarom zijn veranderingsprocessen binnen organisaties vaak niet succesvol. Volgens de Amerikaanse bedrijfskundige John Kotter…