Trendslator

inloggen - aanmelden

Trendslog

Nieuwsbrief Elke dag is een toekomstdag!

06 maart 2019 · Categorieën: Nieuws - Auteur:

Nieuw: kennisplatform futureday
futureday is een nieuw kennisplatform voor trendonderzoek en toekomstverkenning. Het doel van futureday is de professionalisering van het vakgebied door de uitwisseling van kennis en ervaringen. De initiatiefnemers van futureday streven ernaar om de praktijk van experts op het gebied van trendverkenning te verbeteren, hun kennis te verdiepen en hun ervaringen bij elkaar te brengen.

Succesvolle innovatie en creatie
Het onderzoeken van ontwikkelingen op de korte en de lange termijn en het vertalen ervan naar een visie op de toekomst zijn voorwaarden voor succesvolle innovatie en creatie. Trendslator informeert en inspireert organisaties over trends en de toekomst. Trends worden voor en met jou onderzocht en vertaald naar strategieën en concepten, markten en merken. Doel is het verkennen van kansen en mogelijkheden voor een betere toekomst van je bedrijf of organisatie.

Project Hoop doet leven
In het voorjaar van 2009 begonnen wij, trendonderzoekers bij Trendslator, met Project Hoop. Het doel van dit project was het bieden van kansen voor een betere toekomst na de financiële crisis. We vonden – en vinden nog steeds – dat het tijd was voor bezinning en voor een omslag in het denken. We moeten op zoek naar andere manieren van consumeren en produceren. Manieren die onze bronnen niet verbruiken maar weer energie toevoegen aan de aarde èn aan onszelf.

Onderzoek naar de stemming van 2019
Trendslator publiceerde de jaarlijkse resultaten van MOOD©, het onderzoeken en vertalen van de stemming in de markt, bij de consument en in de maatschappij. In Notebook MOOD 19 en in online Trenddossiers besteden we aandacht aan inzichten en vooruitzichten op de korte en de middellange termijn. Met behulp van Vertaalmaterialen kun je als MOOD Member zelf aan de slag met het onderzoeken en vertalen van de stemming naar nieuwe strategieën en vernieuwende concepten. Het MOOD Membership bestaat uit:

MOOD Content, Call en Clinic
Jaarlijks het MOOD Notebook en toegang tot online Trenddossiers, Topartikelen, Trendpresentaties en Vertaalmaterialen voor het toekomstbestendig maken en houden van jouw bedrijf of organisatie. MOOD Members krijgen jaarlijks negentig minuten bel- of bespreektijd en korting op een trainingssessie van een dagdeel met toekomstcoach Hilde Roothart.

Inzichten en vooruitzichten
Positieve psychologie helpt organisaties, blijkt uit Notebook MOOD 19. In deze publicatie wordt de stemming in de maatschappij, bij de consument en in de markt op inspirerende wijze vertaald naar bruikbare inzichten en vooruitzichten voor de toekomst. Bekijk en download de previews van MOOD 19. Als MOOD Member ben je direct aangesloten op de stemming van 2019.

Maatschappelijke trends in de Trendcirkel
In Notebook MOOD 19 wordt de Trendcirkel van Trendslator als kader gebruikt. De Trendcirkel geeft een overzicht van twaalf maatschappelijke trends op basis van een sociologische en een psychologische dimensie. Hiermee wordt duidelijk hoe de in dit Notebook gepresenteerde consumententrends zich tot elkaar en tot de maatschappelijke trends uit de Trendcirkel verhouden.

Word nu MOOD Member
MOOD Members hebben toegang tot inspiratie en inzichten over het onderzoeken en vertalen van trends. Het MOOD Membership bestaat uit:

• Jaarlijks het Notebook MOOD met de nieuwste inzichten en vooruitzichten
• Online Trenddossiers, Trendpresentaties en Vertaalmaterialen
• Toegang tot nieuwsberichten en artikelen op Trendslog
• Jaarlijks negentig minuten bel- of bespreektijd met toekomstcoach Hilde Roothart
• Jaarlijks korting op een trainingssessie over het onderzoeken en vertalen van de stemming

Meld je nu aan als MOOD Member en wordt direct aangesloten.