Trendslator

inloggen - aanmelden

Trendslog

Vertaal de trends met Trendslator

18 september 2018 · Categorieën: Nieuws - Auteur:

Wij noemen het Futuring, het onderzoeken en vertalen van trends naar een visie op de toekomst. Anderen noemen het strategic foresight, future thinking of trend driven innovation. Kort gezegd gaat het om de voorbereiding op de toekomst van jouw bedrijf of organisatie.

De toekomst uitvinden
De toekomst begint elke dag opnieuw. Daarom hebben we elke dag de mogelijkheid om de toekomst uit te vinden. Er zijn tal van methodes en manieren, processen en werkwijzen om trends te onderzoeken en te vertalen. Vooruitblikken in de toekomst is misschien een oud beroep. Maar Futuring, zoals wij onze methode noemen, is een nieuw vakgebied dat vraagt om een nieuwsgierige blik en een open geest. Onze aanpak is gestructureerd en geïntegreerd, project- of procesmatig, creatief en iteratief.

Trends onderzoeken en vertalen
Wij denken dat Futuring, het onderzoeken en vertalen van trends naar een visie op de toekomst, een zaak is van het hoofd en van het hart. Analyse en intuïtie zijn beide nodig om op een evenwichtige manier veranderingen te onderzoeken en ontwikkelingen te vertalen naar inzichten en vooruitzichten. Wij richten ons op de nabije en verre toekomst van commerciële en maatschappelijke organisaties. Dat kan abstract in de vorm van scenario’s en strategische vooruitzichten, maar ook concreet in de vorm van bruikbare concepten voor jouw organisatie.

De mogelijkheden verkennen
De toekomst kan niet in een dag worden uitgevonden. Er is niet maar een mogelijke toekomst en er is niet maar een manier om de toekomst uit te vinden, er zijn er vele. Wij denken dat wij zijn wat wij doen. Alles begint met mensen die een plan of een idee hebben en die de bereidheid, de moed, de kracht en de wil hebben om zich daarvoor in te zetten. Wij gaan graag samen met jou op onderzoek uit om de mogelijkheden te verkennen, om denken en doen bij elkaar te brengen en om jouw toekomst opnieuw vorm te geven of uit te vinden.

Vertaal de trends naar kansen en mogelijkheden
Wil jij weten hoe je trends kunt onderzoeken en vertalen naar een visie op de toekomst?