• inspiratie, inzichten en vooruitzichten
• media research, street research, expert research
• kansen en mogelijkheden voor de toekomst
Wie wegen naar de toekomst wil inslaan, gaat allereerst op zoek naar inspiratie, inzichten en vooruitzichten. Trendslator onderzoekt en vertaalt samen met jou trends en ontwikkelingen op basis van media, street en expert research. Onze kennis en ervaring zetten we in om kansen en mogelijkheden voor jouw onderneming of organisatie te ontdekken en te benutten. We verbeelden en beschrijven deze toekomst in verschillende online en offline publicaties en producties.
Zo werkten we regelmatig voor opdrachtgevers in de vastgoedsector als ERA Contour, Bemog Projectontwikkeling en Dura Vermeer op het gebied van concept- en projectontwikkeling. Voor fabrikanten als Sigma Coatings (Histor) maakten we handboeken op het gebied van trends en merken en voor ABN Amro werkten we aan een brochure over maatschappelijke trends. In opdracht van Technische Unie en Unipro maakten we visuele presentaties voor de introductie en presentatie van nieuwe producten en diensten.
• toekomstvisie, strategie en acties
• futuring, roadmapping, concepting
• een betere toekomst voor je onderneming of organisatie
In een onzekere en veranderlijke wereld is het een opgave voor organisaties om relevant te blijven. Wij doen voor en met jou onderzoek naar trends en ontwikkelingen en adviseren over de wijze waarop je deze kunt vertalen naar een toekomstvisie, -strategie en acties. Dat doen we actief, interactief en iteratief in de vorm van Futuring, roadmapping en concepting. Doel is het creëren van maatschappelijke waarde en winst en het bouwen aan een betere toekomst voor je onderneming of organisatie.
Sinds 1997 waren Trendslator en toekomstmaker Hilde Roothart actief voor tientallen kleine en grote organisaties op het gebied van retail (Claudia Sträter, IKEA), toerisme (Landal Greenparks, VVV Nederland), voeding (Leerdammer, Procter & Gamble), wonen (Bedding House, Luxaflex), energie (Eneco, Nuon), gezondheid (Dr. Hauschka), natuur (Nivon, Staatsbosbeheer), mobiliteit (ANWB, Gazelle, KLM), media (Koninklijke Bibliotheek, Sanoma) en financiële dienstverlening (ABN Amro, Rabobank). Ze adviseerden en begeleidden onder meer de Bijenkorf, Etos, DSM, Hema, Interpolis, Robeco en TNO.
• onderzoeken en vertalen van trends en ontwikkelingen
• proces voor verandering, verbetering en vernieuwing
• advies en begeleiding op maat
Trendonderzoek is niet een doel op zich maar het begin van een proces voor verandering, verbetering en vernieuwing. Toekomstmaker Hilde Roothart van Trendslator deelt haar kennis en ervaring en ze adviseert en begeleidt organisaties bij dat proces. Samen met professionals die actief zijn in het Trendnetwerk van Trendslator worden inzichten over trends en ontwikkelingen gekoppeld aan vooruitzichten voor jouw organisatie of organisatie.
Voor en met organisaties als FrieslandCampina, Nissan en ING deden we onderzoek naar de toekomst van gezondheid en geld, wonen en winkelen, voeding en vervoer. Vragen die ons gesteld worden zijn onder meer: hoe kunnen wij met onze merken en producten inspelen op veranderend consumentengedrag (Heineken, Kruitbosch), hoe kunnen wij ons in een veranderend retail- en medialandschap voorbereiden op de toekomst (Consumentenbond, RTL Nederland, RTV Utrecht, Wehkamp) of wat zijn de kansen en mogelijkheden op de korte en lange termijn voor onze organisatie (Corio, KPN, Rabobank)?