Trendslator

inloggen - aanmelden
NL  |  EN

Praktijk

Publicaties

• inspiratie, inzichten en vooruitzichten
• media research, street research, expert research
• kansen en mogelijkheden voor uw toekomst

Wie wegen naar de toekomst wil inslaan, gaat allereerst op zoek naar inspiratie, inzichten en vooruitzichten. Trendslator onderzoekt en vertaalt in het kader van MOOD de stemming in de markt, bij de consument en in de maatschappij op basis van media, street en expert research. Samen met u onderzoeken we de tijdgeest en ontwikkelt u een zesde zintuig voor trends en ontwikkelingen. Onze kennis en ervaring zetten we in om kansen en mogelijkheden voor uw bedrijf of organisatie te ontdekken en te benutten en om uw toekomst te verbeelden en te beschrijven in online en offline publicaties en producties.

Zo werkten we regelmatig voor opdrachtgevers in de vastgoedsector op het gebied van concept- en projectontwikkeling. Scenario’s, strategieën en concepten werden verbeeld en beschreven voor opdrachtgevers als ERA Contour, Bemog Projectontwikkeling en Dura Vermeer. Voor fabrikanten als Sigma Coatings (Histor) maakten we handboeken op het gebied van trends en merken en voor ABN Amro werkten we aan een brochure over maatschappelijke trends. In opdracht van Technische Unie en Unipro maakten we visuele presentaties voor de introductie en presentatie van nieuwe producten en diensten.

Presentaties

• advies en begeleiding
• concreet en abstract, korte en lange termijn
• onderzoeken en vertalen van trends en ontwikkelingen

Trendonderzoek is niet een doel op zich maar het begin van een proces voor verandering, verbetering en vernieuwing. Toekomstcoach Hilde Roothart van Trendslator deelt haar kennis en ervaring in theorie en praktijk en ze adviseert en begeleidt bedrijven en organisaties bij dat proces. Op basis van empathisch kijken en luisteren worden concrete en abstracte trends op de korte en lange termijn voor uw bedrijf of organisatie in kaart gebracht. Samen met professionals die actief zijn in het Trendnetwerk van Trendslator worden inzichten over markt, mens en maatschappij gekoppeld aan vooruitzichten voor uw bedrijf of organisatie.

Sinds 1997 waren Trendslator en toekomstcoach Hilde Roothart actief voor tientallen kleine en grote bedrijven en organisaties op het gebied van retail (Claudia Sträter, IKEA), toerisme (Landal Greenparks, VVV Nederland), voeding (Leerdammer, Procter & Gamble), wonen (Bedding House, Luxaflex), energie (Eneco, Nuon), gezondheid (Dr. Hauschka), natuur (Nivon, Staatsbosbeheer), mobiliteit (ANWB, Gazelle, KLM), media (Koninklijke Bibliotheek, Sanoma) en financiële dienstverlening (ABN Amro, Rabobank). Ze adviseerden en begeleidden onder meer de Bijenkorf, Etos, DSM, Hema, Interpolis, Robeco en TNO.

Advies-3

• scenario’s, strategieën, concepten
• futuring, roadmapping, concepting
• een betere toekomst voor uw bedrijf of organisatie

In een onzekere en veranderlijke wereld is het een opgave voor bedrijven en organisaties om in de toekomst relevant te blijven. Wij doen voor u en met u onderzoek naar korte en lange termijntrends en ontwikkelingen en adviseren over de wijze waarop u deze kunt vertalen naar scenario’s, strategieën en concepten. Dat doen we actief, interactief en iteratief in de vorm van Futuring, roadmapping en concepting. U wordt als opdrachtgever op basis van gedeeld eigenaarschap intensief bij het project of proces betrokken. Doel is het creëren van maatschappelijke waarde en winst en het bouwen aan een betere toekomst voor uw bedrijf of organisatie.

Voor en met bedrijven en organisaties als FrieslandCampina, Nissan en ING deden we onderzoek naar de toekomst van gezondheid en geld, wonen en winkelen, voeding en vervoer. Vragen die ons gesteld worden zijn onder meer: hoe kunnen wij met onze merken en producten inspelen op veranderend consumentengedrag (Heineken, Kruitbosch), hoe kunnen wij ons in een veranderend retail- en medialandschap voorbereiden op de toekomst (Consumentenbond, RTL Nederland, RTV Utrecht, Wehkamp) of wat zijn de kansen en mogelijkheden op de korte en lange termijn voor onze organisatie (Corio, KPN, Rabobank)?

Meer weten? Neem contact met ons op.

Contact