Trendslator

inloggen - aanmelden
NL  |  EN

Praktijk

Publicaties

• publicaties in eigen beheer
• producties in opdracht
• uitgaven voor intern of extern gebruik

Trendslator is een kleine uitgever op het gebied van online en offline publicaties. Allereerst omdat we onze eigen publicaties maken. We doen dat ten behoeve van MOOD, continu onderzoek naar de stemming in de markt, bij de consument en in de maatschappij. Daarnaast hebben we sinds 1997 voor en samen met opdrachtgevers publicaties gemaakt over trends en de toekomst. De inhoud heeft betrekking op trends en ontwikkelingen maar ook op de toekomst van een bedrijf of organisatie, een bepaalde sector, merk, product of dienst. We zorgen er daarbij voor dat vorm en inhoud naadloos op elkaar aansluiten.

Zo werkten we regelmatig voor opdrachtgevers in de vastgoedsector op het gebied van concept- en projectontwikkeling. Scenario’s, strategieën en concepten werden verbeeld en beschreven voor opdrachtgevers als ERA Contour, Bemog Projectontwikkeling en Dura Vermeer. Voor fabrikanten als Sigma Coatings (Histor) maakten we handboeken op het gebied van trends en merken en voor ABN Amro werkten we aan een brochure over maatschappelijke trends. In opdracht van Technische Unie en Unipro maakten we visuele presentaties voor de introductie en presentatie van nieuwe producten en diensten.

Presentaties

• presentaties voor bijeenkomsten
• presentaties voor bedrijven en organisaties
• workshops en workshopprogramma’s

Trendonderzoeker Hilde Roothart van Trendslator is een veelgevraagde spreker op het gebied van trends en de toekomst. Zij spreekt voor allerlei doelgroepen over trends en ontwikkelingen op de korte en de lange termijn en over de kansen en mogelijkheden voor bedrijven en organisaties. Roothart treedt ook op om haar kennis en ervaring op het gebied van het onderzoeken en vertalen van trends met het publiek te delen. Samen met experts uit het Trendnetwerk van Trendslator ontwikkelt en organiseert ze workshops en workshopprogramma’s op het gebied van trends en innovatie.

Sinds 1997 was Hilde Roothart actief als spreker voor tientallen kleine en grote bedrijven en organisaties op het gebied van retail (Claudia Sträter, IKEA), toerisme (Landal Greenparks, VVV Nederland), voeding (Leerdammer, Procter & Gamble), wonen (Bedding House, Luxaflex), energie (Eneco, Nuon), gezondheid (Dr. Hauschka), natuur (Nivon, Staatsbosbeheer), mobiliteit (ANWB, Gazelle, KLM), media (Koninklijke Bibliotheek, Sanoma) en financiële dienstverlening (ABN Amro, Rabobank). Ze ontwikkelde workshops en workshopprogramma’s voor onder meer de Bijenkorf, Etos, DSM, Hema, Interpolis, Robeco en TNO.

Advies-3

• advies en begeleiding
• onderzoeken van trends en ontwikkelingen
• vertalen van trends naar een visie op de toekomst

Bij Trendslator is trendonderzoek niet het eindresultaat maar het begin van een proces voor verandering, verbetering en vernieuwing. Wij doen in opdracht onderzoek naar korte en lange termijntrends en ontwikkelingen en adviseren over de wijze waarop bedrijven en organisaties deze kunnen vertalen naar scenario’s, strategieën en concepten. Dat doen we actief, interactief en iteratief. U wordt als opdrachtgever op basis van gedeeld eigenaarschap intensief bij het project of proces betrokken. Doel is het creëren van maatschappelijke waarde en winst en het bouwen aan een betere toekomst voor uw bedrijf of organisatie.

Voor en met bedrijven en organisaties als FrieslandCampina, Nissan en ING deden we onderzoek naar de toekomst van gezondheid en geld, wonen en winkelen, voeding en vervoer. Vragen die ons gesteld worden zijn onder meer: hoe kunnen wij met onze merken en producten inspelen op veranderend consumentengedrag (Heineken, Kruitbosch), hoe kunnen wij ons in een veranderend retail- en medialandschap voorbereiden op de toekomst (Consumentenbond, RTL Nederland, RTV Utrecht, Wehkamp) of wat zijn de kansen en mogelijkheden op de korte en lange termijn voor onze organisatie (Corio, KPN, Rabobank)?

Meer weten? Neem contact met ons op.

Contact