Een trend is vluchtig, ongrijpbaar, veranderlijk. Maar sommige trends zijn snel, andere juist langzaam. Wie wil overleven, bevindt zich in een voortdurend proces van verandering. Dat vraagt om inzicht in de stemming en vooruitzicht op kansen en mogelijkheden.
Trendslog
Ons weblog over trends en de toekomst in relatie tot innovatie en creatie houdt je bij de tijd.
Nu op Trendslog
Wij noemen het Futuring, het onderzoeken en vertalen van trends naar een toekomstvisie, strategie en acties. Anderen noemen het futures thinking, strategic foresight, of trend driven innovation. Kort gezegd gaat het om de voorbereiding op de toekomst van je onderneming of organisatie.
De enige zekerheid die wij hebben is dat niets zeker is. Alles is voortdurend aan verandering onderhevig. Maar wij kunnen onderzoek doen naar trends en ontwikkelingen. We kunnen ons voorbereiden op wat komen gaat en onze eigen toekomst maken.
We zijn er eerlijk over. Er zijn nooit genoeg mensen en middelen om alle trends en ontwikkelingen te vertalen. Goed kiezen op basis van zelfkennis is een voorwaarde voor het succesvol vertalen van trends naar een toekomstvisie, strategie en acties.
Het is een vaststaand feit. Creatie en innovatie zijn gebaat bij samenwerking. Wij denken dat mensen het meeste kunnen bereiken door samen op onderzoek te gaan naar ontwikkelingen en met elkaar trends te vertalen naar de toekomst van ondernemingen en organisaties.